"هبة " هو اسم أحاول أن أكونه لكل من أحب

الأحد، 24 يوليو 2011

"لو تسمحى بالرقصة ديه!


"لو تسمحى بالرقصة ديه"
متفاجأة فعلا
بس من قبل اما افكر
مش ممانعة
مديت له ايدى
وهحط ايد على كتفه
واتعلم آتوه
يمكن آتوه فى اللحن
يبدأ
خطوة رجوع
فأرجع قوى
أنا كنت آقوى بيك قوى
أنا كنت حاسة بيك قوى
أنا لما بشتاقلك قوى
مابقتش اضم الحلم بيك
للجمر كان الضم أهون
كان أحن
وع الاقل جراحه يمكن تنطفى

خطوتين للجنب...
 قلب....
لما رفرف فى السما  زى ريشة
لما هام حواليك وضلل
كنت غادر ........
زى هبّة ريح عنيفة
وانت قادر
ترمى بيه ع الارض

خطوتين للجنب تانى
ع البساط
ماستحقش غير خطاوى ودبدبات
اصل حلمه كان انانى
البساط ...
هو حلمه كان انانى ؟؟؟؟
هفضل  اتعلم عليه
رغم انه
نبضه ساااااكت
نبضه مااااااااااات
فينادينى "....."
لسة خطوة ..خطوة واحدة للثبات

الثبات
يعنى راحة ولا غفلة ولا رافضة للحياة
لما يصبح كف ايد مصلوب به ضهرى
هو قهرى
راقصة واحدة مش كفاية
"تسمحى بالر قصة ديه "
وألقى لسة ادية ثابتة
ولسة فوق الكرسى قاعدة
يبقى"لأ""
اصل حتى الرقص عندى
اوانه فات


هبة رفعت
20/4/2010

ليست هناك تعليقات: