"هبة " هو اسم أحاول أن أكونه لكل من أحب

الأحد، 16 أكتوبر 2011

ياحضرتك(2)


ياحضرتك ....
يا متهم وانت البرئ ..
لك ألف حبة ع الايادى وع الجبين ..
وحنين ل حضن
 ان غاب لثانية تفوت سنين ..
أنا ع الطريق ....
يا أجمل ما فيا انك صديق
  ..
كمل دعاك ..
وأرفع نداك للمأذنة ...
وانده عليا ..وأصبر ..
أنا مش ها افكر ف الجبل ..
جوة الطوفان ..مين بس ممكن يعصمه!
أنا ها ارسمه ساجد ..
زور السما ..حامد ..
....كمل دعاك...
الحلم لو يتعاش؟  معاك ..
أنت العبر ..
لملمت فى فروع الشجر..
وبنيت مدينة ..
وحلمت بينا نكون معاك .وبقينا ...
يعنى احنا ما اخترناش هلاك
الفرح ما بينداق....بلاك
 
يا خطبة التوحيد ..
يا دعوة كانت مخلصة ..
متعطرة تنهيد ..
ازاى اكون عصيان! ...
وانا وهبة السامع ..
جيت لجل اكون للناس ..
حكمة وأمان وحنان ...
فى رضاك انا طامع
انت الجدار والجدر ..
وانا نبتة مسنودة ..
وأنت الجمل للحمل وانا جملة ممدودة ...
كمل دعاك بالصبر ..
والاية شرح الصدر....
تفرج حياة الضيق .....
................................
عدا الطوفان ...ورسينا فوق بر الامان ..
بس أنت فين ..؟!
فجأة اختفيت ...
لوحتى حلم يضمنا ....يبتل ريقى ..
الخوف بينخر فى السنين .
والظهر محتاجلك حقيقى ..
يا أجمل ما فيا انك صديقى
يا متهم بالاشتياق ..
شهّد الايام تقولك ....
كل ما امبارح بيبكى ..
بكرة بيحس الفراق ......
بكرة ها يحس الفراق .

 


أسفل النموذج

ليست هناك تعليقات: